Genel Bilgiler

Çalışma Saatleri

-Kütüphane çalışma saatleri nedir?
İstanbul Ticaret üniversitesi Kütüphanesi Sütlüce ve Küçükyalı olmak üzere iki kütüphanede hizmet vermektedir. Sütlüce Kütüphanesinde bulunan 24 saat çalışma odası devamlı açıktır.

Akademik Dönem Süresince

Sütlüce Yerleşkesi Kütüphanesi* Küçükyalı Yerleşkesi Kütüphanesi
Hafta İçi 08:30 – 19:00 08:30 – 17:30
Cumartesi 10:00 – 18:00 Kapalı
Sınav Haftası Haftanın Yedi Günü / 24 Saat Hafta içi 08:30 – 20:00

 
*24 Saat Çalışma Odası Sürekli Açıktır

Yaz Dönemi

Sütlüce Yerleşkesi Kütüphanesi Küçükyalı Yerleşkesi Kütüphanesi
Hafta İçi 08:30 – 17:30 08:30 – 17:30

Kütüphane Hizmetleri

Kampüslerarası Ödünç

Aradığım kitap diğer kampüs kütüphanesindeyse o kitabı nasıl temin edebilirim?

Kütüphane kullanıcıları, istedikleri kitapların diğer yerleşke kütüphanelerine gönderimi için, istekte bulunabilir.  İstek yapmak için, kütüphane web sayfasında bulunan Kampüslerarası Ödünç sekmesinden mail atılması gerekmektedir. Bu mail’e, ödünç almak istenilen kitabın demirbaşını, kitabın hangi kütüphanede olduğunu, hangi kütüphaneye gelmesi istendiğini, ödünç alacak kişinin ismini vb.  yazılmalıdır.

Kütüphanelerarası Ödünç (ILL)

Kütüphanelerarası Ödünç (ILL)

 Akademik personel ve doktora öğrencileri, kütüphane aracılığı ile diğer üniversite kütüphanelerinden – karşı kütüphanenin belirlediği koşullar içerisinde – ödünç kitap alabilmektedir. Diğer üniversitelerin kütüphanelerinden ödünç kitap alınabilmesi için, kullanıcının web sayfamızda bulunan “Kütüphanelerarası Ödünç (ILL) sekmesini tıklaması gerekir. “Oturum Aç” ekranından giriş yapıldıktan sonra  formunun doldurulup kaydedilmesi gerekir.

  • Şifre ve parola işlemlerinde sıkıntı yaşanması durumunda ill@ticaret.edu.tr adresine mail atabilir veya 444 0 413 / 4483 numaralı telefondan ILL birimi ile irtibata geçebilirsiniz

ill

Kütüphanelerarası Ödünç Kuralları

 Üniversiteye Mensup Akademisyenler ve Doktora Öğrencileri

  • İlgili üniversite kütüphanesinden ödünç alınabilecek yayın sayısı ve iade süresi o kütüphanenin belirlediği ILL koşulları çerçevesindedir.
  • Kütüphanemiz tarafından bildirilen iade tarihine uyulması önemlidir.
  • İstenilen yayın gelince istek sahibine e-mail ve telefonla bilgi verilir.

 Diğer Üniversite Kütüphaneleri

  • Diğer üniversiteler, isteklerini KITS (ANKOS Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi) aracılığıyla yaparlar.
  • Kütüphanemize yapılan ILL istekleri genel ödünç verme talimatı çerçevesinde değerlendirilerek ödünç verme yoluna gidilir.
  • Kütüphane başına 15 gün süreyle 10 kitap verilebilir.
  • Kütüphaneler 1 kez uzatma hakkına sahiptir.
  • Materyalin kayıp ya da hasarlı olması durumunda aynısı temin edilir.
  • Kütüphane kullanıcılarının kütüphaneler arası ödünç verilen kaynağa ihtiyaç duyması durumunda,  kütüphanenin  kaynakları  geri  çağırma  hakkı saklıdır.
Referans Hizmeti ve Kullanıcı Eğitimi

Araştırma yaparken bir sorunla karşılaşırsam kimden yardım alabilirim?

Araştırma yaparken her zaman “Referans Kütüphanecisi”nden yardım isteyebilirsiniz. Referans kütüphanecisi, İhtiyacınız olan bilgiye ulaşmanız için araştırma yolları hakkında size önerilerde bulunabilir. Yüz yüze, telefon, anlık ileti ve e-posta ile referans hizmeti alınabilir.

Referans hizmeti:

  • Sütlüce kütüphane girişinin sağ tarafında bulunan “Referans Kütüphanecisi” ne başvurarak,
  • 444 0 413 / 4483 nolu telefonu arayarak,
  • Web sayfasında bulunan Kütüphaneciye Sorun kısmına, anlık ileti göndererek,

(Hafta İçi 08.30-12.00 / 13.00-17.30)

Kütüphane hakkında genel bilgiyi nasıl alabilirim?

Oryantasyon programları: Her akademik yılın başında yeni öğretim üyeleri ve öğrenciler için önceden planlanmış ilk düzey kütüphane tanıtımlarını içerir. Bu tanıtımlar, üniversitenin genel oryantasyon programı içerisinde gerçekleştirilir.

Kullanıcı eğitimi programları: Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca, kullanıcıların kütüphanenin sahip olduğu tüm kaynaklardan maksimum düzeyde yararlanabilmesi için “Kullanıcı Eğitimi Programları” yürütülmektedir. Uzman kütüphaneciler tarafından verilen bu eğitim programları, veri tabanları ve kütüphane kataloğu kullanımı ile diğer kütüphane hizmetleri konusunda kullanıcıları bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, isteyen akademisyen ve öğrencilere proje çalışmalarında ve tez yazım aşamalarında enformasyon hizmetleri de verilmektedir.

Eğitimler;

• Öğretim üyelerinden gelen talepler doğrultusunda, talep eden öğretim üyesinin dersi içinde,

• Bireysel ve grup başvurulara göre kütüphane içerisinde,

• Yıl içerisinde ilan edilen gün ve saatlerde belirtilen sınıflarda uygulamalı olarak yapılmaktadır.

Bireysel, grup ya da ders eğitimleri için kutuphane@ticaret.edu.tr adresine yazabilir veya 444 0 413 / 4480 nolu telefondan başvurabilirsiniz.

Rezerv Yayınlar

Rezerv kitap nedir? Nasıl ödünç alabilirim?

Akademik personelden gelen istekler doğrultusunda tespit edilen kitaplar rezerv materyal olarak ayrılır. Rezerv koleksiyonunda bulunan materyaller kısa süreli ödünç verilir. Rezerv koleksiyonunda bulunan materyaller elektronik katalogda “Reserve” sözcüğü ile belirtilmiştir. “Reserve” materyalleri 3 saat ve 1 gece (18.00 den sonra ödünç verilir. Ertesi gün 09.00 da iadesi alınır.) süreyle ödünç verilir.

Sipariş İstek / Satın alma

Bir kitap ya da yayın almak istediğim zaman ne yapacağım?

Kütüphane web sayfasında  Sipariş İstek  alanından istek yapabilirsiniz. Ayrıca Kütüphane Daire Başkanlığı’na e-posta aracılığı ile istekte bulunabilirsiniz. Kullanıcıların online katalog aracılığıyla yayın isteğinde bulunabilmesi için üye kodu ve şifresiyle oturum açması gerekmektedir.

Veritabanları

Veritabanlarına nedir? Veritabanlarına nasıl ulaşabilirim?

Veritabanı, bir tür elektronik kaynak ürünüdür ve her tür elektronik içeriği kapsayabilir (örneğin, e-kitaplar). Veritabanları bir tema ile ilgili olabileceği gibi (Hukuk-Beckonline) birçok konuyu içeren türde de olabilir (Academic Search Complete)

Veritabanları, üniversite içerisinde IP tanımlı kullanılır. Kampüs Dışı Erişim ile üniversite dışından da erişim imkanı mevcuttur.

Ödünç Alma

Kayıp Yayınlar / Gecikme Bedelleri

Kütüphanede neden gecikme bedeli uygulanmaktadır?  

Gecikmiş materyallere uygulanan gecikme bedeli materyalin zamanında dönüşünü veya yenilenmesini güvence altına almayı hedefler.

Gecikmiş materyaller için uygulanan gecikme bedeli miktarları ne kadardır? 

  • Ödünç aldığı materyali ödünç verme süresi sonunda iade etmeyen kullanıcılar, başkaca hiç bir işleme gerek kalmaksızın süre sonunu izleyen günden itibaren geçen her gün/materyal için 1 TL gecikme bedelini ödemek zorundadır.
  • Saatlik ödünç verilen rezerv kitaplar için -geciken her saat başına- 1 TL gecikme bedeli alınır.
  • Gecikme notlarının üyenin eline ulaşmaması veya geç ulaşması durumlarında indirim veya affetme söz konusu değildir.
  • Belirlenmiş iade tarihinden sonraki ilk üç gün içinde iade edilen yayınlardan gecikme bedeli alınmaz.
  • Gecikme bedeli uygulanması başlamış olan kullanıcılara, ödünç aldığı materyali iade etmediği ve tahakkuk eden gecikme bedeli tutarının tamamını ödemediği sürece, hiçbir şekilde başka materyal ödünç verilemez.
  • Üniversite akademik ve idari personele ait ödenmeyen gecikme bedelleri aylık ücretlerinden kesilir. Ödünç aldığı materyali getirmeyen öğrencilerin dönem kayıtları yapılmaz/yenilenmez.
  • Mezun olan veya her hangi bir nedenle üniversiteden ayrılan İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencileri ve ayrılan ya da emekli olan çalışanlarının Kütüphane ile ilişikleri kesilmeden herhangi bir çıkış işlemi yapılmaz ve kendilerine gereken belgeler verilmez.

 Kütüphane ’den ödünç aldığım bir materyali kaybettiğimde ne yapmalıyım?

Kütüphane materyalinin kaybedilmesi veya hasara uğraması halinde kullanıcı bunu kütüphaneye bildirmekle sorumludur. Her kayıp ve hasarlı materyal ktpdanisma@ticaret.edu.tr adresine ya da 444 0 413 / 4485-4487/(Küçükyalı için 3272) nolu telefonla ilgili kişiye bildirilmelidir. Kaybedilen kitap önce piyasadan temin edilmeye çalışılmalıdır. Kitabın temin edilememe durumunda rayiç bedele eşdeğer fiyatta ve benzer bir konuda yeni basım bir başka yayını temin etmelidir.

 Gecikme bedeli miktarını ödemezsem ne olur?

 Kullanıcı mezun olmak istediğinde kütüphaneden de üzerinde materyal olup olmadığı kontrol edilir. Üzerinde gecikme bedeli olacağı için ilişik kesme işlemi yapılmaz.

Kitap ve Kitap Dışı Materyal

Kütüphane kitaplarına nasıl ulaşabilirim? Ulaştığım kitapları rafta nasıl bulabilirim?

Koleksiyonumuzda bulunan bütün kitaplar “Yordam Kütüphane Otomasyon Programı” aracılığıyla bilgisayar ortamına aktarılmış olup, kütüphane web sayfasında bulunan Katalog Tarama arama motoruyla taranabilir. Taramalar kütüphane dışından da yapılabilir.

Katalog tarama eğitim videosu :

Tarama sonucunda bulunan kitaplar önce “Durum” ve “Bölüm” sekmelerinden kontrol edilmelidir. Kitapların rafta olup olmadığı kontrol edildikten sonra ilgili kütüphanedeki kitabın “Yer Numarası” alanının not edilmesi gerekir.

Yer Numarası: Aranan kitabın hangi konuda olduğunu ve o konuyla ilgili diğer kitapların arasında tam olarak nerede olduğunu gösteren ve yalnızca o kitaba ait olan kod

Durum: Kitabın ödünç alınmaya müsait olup olmadığını, onarımda olup olmadığını ya da başka bir kullanıcı tarafından ödünç alınıp alınmadığını gösteren bilgi

Bölüm: Kitabın hangi kütüphanede yer aldığını gösteren bilgi

Üzerimde bulunan kitapları nasıl uzatabilirim?

  • Üyeler, ödünç aldıkları yayınları 1 kez uzatma hakkına sahiptir.
  • Uzatılmak istenen materyalin süresi dolmadan uzatma işlemi yapılmalıdır.
  • İade süresinin bitimine 2 gün kala uzatma işlemi yapılabilir.
  • Üzerinde gecikmiş yayın ve gecikme bedeli bulunan üyelerin yayın kullanma süreleri uzatılamaz.
  • Başkası tarafından ayrılan yayınlar uzatılamaz.
  • Üyeler, kütüphaneye gelerek, telefon ve e-posta yoluyla uzatma işlemi yaptırabilir.

  Süre Uzatma için;

  • Kütüphanelerdeki Ödünç/İade bölümünden,
  • 444 0 413 / 4485 – 3272 nolu telefon ile ya da,
  • ktpdanisma@ticaret.edu.tr adresinden e-posta ile uzatma isteyebilir.
  • Üyeler, kütüphanenin web sayfasındaki Süre Uzatma sekmesini kullanarak uzatma işlemini kendileri de yapabilmektedir.

 Yayın ayırma işlemini nasıl yapabilirim?

Kullanıcının ayırtma işlemi yapabilmesi için “Oturum Aç” işlemini yapması gereklidir. Kullanıcılar “Oturum Aç” menüsüne, kütüphanenin web sayfasında bulunan “Süre Uzatma sekmesinden ya da http://library.ticaret.edu.tr/ adresindeki “Katalog Tarama”menüsünden ulaşabilir. Ayırtma işlemi yalnızca, bir başka üye tarafından ödünç alınmış ve iade süresi geçmemiş materyaller için geçerlidir. Rafta bulunan bir materyale ayırtma işlemi yapılamaz. Ayırtılan yayın iade edildiğinde veya herhangi bir nedenle yayının ayırtma işlemi iptal edildiğinde üyeye e-posta ile bilgi gönderilir. Ayırtılan yayın üyeye bildirilen tarihten itibaren 3 gün içinde alınmadığı takdirde sıradaki üyeye verilir. Yayını bekleyen üye yoksa yayın rafa gönderilir. Ayırtılacak yayın sayısı üyenin ödünç alabileceği yayın sayısı kadar olabilir.

Oturum Açma / Üye Kodu Şifreleri

 

Üye kodu şifrem nedir? Katalog içerisindeki “Oturum Aç” sekmesi bana ne avantaj sağlar?

Kullanıcılar “Oturum Aç” menüsüne, kütüphanenin web sayfasında bulunan “Süre Uzatma” sekmesinden ya da http://library.ticaret.edu.tr/ adresindeki “Katalog Tarama” menüsünden ulaşabilir.

Akademik ve İdari Personel :

Üye kodu: Üniversite e-posta kullanıcı adı

Şifre: e-posta şifresi

Öğrenci :

Üye kodu: isim.soyisim

Şifre: ilk kullanışta TC kimlik numarasıdır.

Kullanıcılar bu şifreleri kendi belirleyecekleri şifrelerle değiştirmelidirler.

Oturum Aç işlemiyle;

  • Kullanıcılar üzerlerindeki kitapları uzatabilir (iade tarihine 2 gün kala),
  • Ayırtma yapabilir,
  • Arşiv alanını görüntüleyebilir,
  • Eser istek yapabilir.
Süreli Yayınlar, Görsel İşitsel Malzemeler

Süreli yayınları ödünç alabilir miyim?

Süreli yayınlar ödünç verilmemektedir. Sadece gün içinde fotokopi amaçlı ödünç verilir.

Kaç adet DVD ödünç alabilirim? Ne kadar süreyle?

DVD filmler 2 adet, 3 gün süre ile ödünç alınabilir.

Olanak ve İmkanlar

Çalışma Alanları

Kütüphanede 24 saat açık olan çalışma alanları var mı?

Evet. Sütlüce kampüsü kütüphanemizde 24 saat açık olan çalışma alanımız mevcuttur.

Hesap Makinası, Fotokopi ve Çıktı Alma

Kütüphane içerisinden hesap makinası, fotokopi ya da çıktı alabilir miyim?

Üniversite içerisinde öğrencilere yönelik fotokopi yeri mevcuttur. Kütüphanemizde  hesap makinası, fotokopi ve çıktı alma hizmeti verilmemektedir.

Kablosuz İnternet Bağlantısı

Kütüphane içinde kablosuz internet ağına bağlanabilir miyim?

Kütüphanenin her yerinde Kablosuz İnternet Bağlantısı vardır.